Publication:
About the explanation of the production process from Arabic kinematic data on the performance of subjects

col.comunidadvinculadaComunidad académica de Colombiaes_CO
col.contrato0637-2008es_CO
col.date.proyecto2011-04
col.programa.colcienciasPrograma de ciencias y tecnologías de la educaciónes_CO
col.tipo.espGeneración de contenidos impresos, radiales, audiovisuales, multimedia, virtuales y Creative Commonses_CO
dc.audienceProfesoreses_CO
dc.coverage.spatialValle del Caucaes_CO
dc.coverage.spatialBogotáes_CO
dc.creatorGuerrero López, Diego Fernando
dc.creator.corporativoCorporación de apoyo al Centro de Investigaciones en Psicologíaes_CO
dc.creator.corporativoUniversidad del Valle, Univallees_CO
dc.creator.corporativoUniversidad Nacional de Colombia, UNALes_CO
dc.creator.corporativoUniversidad Antonio Nariño, UANes_CO
dc.creator.maildiefguel@gmail.comes_CO
dc.date.accessioned2018-09-27T15:09:34Z
dc.date.available2018-09-27T15:09:34Z
dc.date.embargoEndinfo:eu-repo/date/embargoEnd/2024-01-31es_CO
dc.date.issued2011
dc.description.abstractIt discusses the assumptions for the correct spelling of three-digit numerals derived from numerical models transcoding Power & dal Martello (1990) and Barrouillet, Camus, Perruchet & Seron (2004). It analyzes the inter-digit jump digits in 25 children in Grade I when correctly written three digits numerals, the results show a better fit to the model predictions of Barrouillet et al (2004), with longer inter-digit jumps in writing non-zero digits and shorter times before writing zero. Suggesting that the transcoding correct three-digit numerals, the entire string is stored in a buffer to be produced by graphomotor procedures and the time between digits does not reflect the syntactic structure of the Arabic numerals.es_CO
dc.description.isprojectnoes_CO
dc.description.projectid1106-452-21365es_CO
dc.description.projectnamePrueba piloto a escala real para la evaluación del aprendizaje de la escritura de los numerales en comunidades escolareses_CO
dc.description.sponsorshipDepartamento Administrativo de Ciencia, Tecnología e Innovación [CO] Colcienciases_CO
dc.formatpdfes_CO
dc.format.extent21 páginases_CO
dc.identifier.urihttps://repositorio.minciencias.gov.co/handle/20.500.14143/21980
dc.language.isoenges_CO
dc.relation.ispartofPrueba piloto a escala real para la evaluación del aprendizaje de la escritura de los numerales en comunidades escolares. La publicación completa está disponible en : <a href="http://repositorio.colciencias.gov.co:80/handle/11146/21976" target="blank">http://repositorio.colciencias.gov.co:80/handle/11146/21976</a>
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccesses_CO
dc.source.bibliographicCitationContiene 10 referencias bibliográficas. Véase el documento adjuntoes_CO
dc.subject.lembMatemáticas -- Enseñanzaes_CO
dc.subject.lembEducación de niñoses_CO
dc.subject.lembNúmeroses_CO
dc.subject.lembTrabajo en grupos (Educación)es_CO
dc.subject.spinesProgramas de computador -- Métodos de simulaciónes_CO
dc.subject.spinesProfesores de enseñanza primariaes_CO
dc.subject.spinesPruebas de rendimiento -- Matemáticases_CO
dc.subject.spinesTeoría de la codificaciónes_CO
dc.titleAbout the explanation of the production process from Arabic kinematic data on the performance of subjectses_CO
dc.typeOtroses_CO
dc.type.driverinfo:eu-repo/semantics/other.generacióndecontenidoses_CO
dc.type.hasversioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersiones_CO
dspace.entity.typePublication

Files

Collections